Diesel má prostě nižší rozsah využitelných otáček, takže zákonitě musí mít delší převody, plus je samozřejmě o dost těží, takže ve výsledku je jeho dynamika podobná, jako u benzínu s nižším točivým momentem.
Z testu je znát, že dynamika vozu je s oběma motory v podstatě rovnocenná a automobilka tak nechává zákazníka si vybrat, co mu vyhovuje. Diesel asi nebude moc do města na krátké cesty, kdy se ani neohřeje, naopak zase bude favorit pro případ dálničních cest. Podstatné je, že auto se bude hýbat s oběma motory. Jízdní dojem na okreskách ale podle mne bude lepší u TSI, protože nemá tak těžký předek způsobující nedotáčivost a nižší hmotnost poznáte i při brzdění.
Odpovědět1 0
Ale taky bude záležet na tom, jak jej člověk točí.
Mám Hyundai Accent 1,3L 63kW r.2004 benzín (jasně, žádný zázrak). Míval jsem ve zvyku ve městě při 50 km/h dávat čtyřku. Navíc jsem měl jednu dobu chytnuté "hydroštely" tak jsem se to bál točit.
Hydroštely jsou opravené a po jedné debatě s bráškou u piva točím motor více. Žádné šolíchání 1500-3000 ot. ale 2000-2500 až 4500-5000 a auto je mnohem zábavnější :-)
Hodně lidí ale táhne opravdu k tomu být pouze ve spodní polovině otáček.
Odpovědět0 0
V podstatě máte pravdu. Jezdil jsem oba motory v Seatu Leon ST, vlastně 2.0 TDI 110 kW mám stále. Autoři to vystihli podstatu, ty převody v TDI jsou brutální. Navíc já měl verzi 1.4 TSI ACT s vypínáním válců, takže reálná spotřeba byla 5,5 litru. Pocitově TDI táhne mnohem více, ale o tolik lépe nejede, právě pro to zpřevodování. U TDI se musí paradoxně podstatně víc řadit nejlépe nenechat otáčky padnout pod 1800.
Kde se ale začnou hodně rozvírat nůžky je opravdu hodně rychlá jízda nad 150 km/hod. a TDI nemá problém s větším zatížením vozu, kde naopak logicky malý benzínový turbomotor ztrácí trochu dech, ale ne zase tak dramaticky, jako konkurence. Na druhou stranu, ty integrované výfukové svody v hlavě a naprosto sametový chod TSI nabízí rychlé zahřátí a fakt příjemné svezení.
Musím pochválit Seat za výtečný podvozek a odhlučnění, ani to TDI není tak těžkopádné a nedotáčivé a jednoduchá zadní náprava neodskakuje, spolu se 17' palcovými koly je to auto na silnici jako přibité. XDS velmi slušně pracuje na výjezdech ze zatáček. Služební Octavie jsou tvrdé a nepohodlné, na to komfortu byl měli v Boleslavi zapracovat.
Mít na to prachy, tak mám ty Leony 2, na dlouhé jízdy TDI a na krátké TSI.
Odpovědět0 0
další fascinující srovnání motoru 1.4beznín vs 2.0nafta...jak to asi mohlo dopadnout...
Co konečně srovnat 2.0TSi s 2.0TDI ?
Odpovědět0 1
Taky mě to napadlo. Ale dá se srovnávat různě: se stejným výkonem, se stejným objemem, se "stejnou" cenou, atd. Autor si vybral ten výkon. Osobně by mě taky zajímalo i srovnání stejných objemů.
Odpovědět0 1
To je ale také ošemetné. Kterou verzi 2.0 TSI a TDI? Těch verzí je spousty a dá se to poskládat různě. A z nadržování naftě bych mě (jako odpůrce tohoto pohonu) určitě nepodezříval. Výkon je jen asi nejlepší veličina, která by měla hovořit o zhruba podobné dynamice (a většinou i ceně). A cílem článku bylo ukázat, zda je tomu skutečně tak.
Odpovědět1 0
Jo, to zní logicky :-)
Odpovědět0 1
Každý nepatrně obeznáměný člověk ví, že o dynamice právě hovoří točivý moment a nikoliv výkon (tady 250 vs 340Nm) - však to nakonec píšete i v prvním odstavci.
Za mě férové srovnání - např. KODIAQ SPORTLINE
2,0 TSI 132kW 320Nm - 7A
vs
2,0 TDI 110kW 340Nm - 7A
ceníkový rozdíl modelů - 5tisíc Kč :o)
Jestli někoho trápí u auta za milion spotřeba netuším - jinak je to velmi férový "souboj".
Odpovědět1 1
NM porovnavat nemozes kedze to je bezrozmerna velicina.. moj momentovy kluc ma 400nm a razovy utahovak 350nm :)
Odpovědět0 0
Přístup webu mi přijde naprosto korektní. Vzali vozy o stejném maximálním výkonu. Následně je zajímá okamžitý výkon v daných otáčkách, převod a jeho délka, hmotnost vozu ... protože o tom to je ... srovnat aktuální výkon dostupný na kolech ... jako přístup k problematice je celkem komplexní a nevidím důvod jejích výsledkům nevěřit. Autor si s tím dal celkem dost práce.
Je celkem jasné, že pokud vedle toho 150 koňového TDI dáte TSI s nějakými 180 koňmi, tak to TSI bude mít vždy navrch.
Odpovědět1 0
preco ste nespravili taky podrobny graf aj pri spotrebe a brat priemernu spotrebu z testu co tam vytacate 6tku na 280kmh.. 6,6 je uplne vymyslene cislo, tolko to ma mozno pri 90tke na rovnej ceste alebo dole kopcom :) Skusat dynamiku na 60-100 na 6tke? to treba na 3ke pani... A posledna vec... prejdime tymi autami 200k km a podme znovu na test ;) nemusime, ten benzin uz nebude existovat, nafta bude akurat po zabehu.
Odpovědět1 2
S dnešní naftou u Škodovek (a koncernu), při 200tkm možná tak rovnou do servisu :)
Odpovědět2 2
Vykon sa rovna spotrebe a efektivite motora. Taktiez spotreba paliva sa meni s energiou ulozenou v palive. Takze diesel bude mat vzdy nizsiu spotrebu v celom rozsahu otacok. Neviem co od takeho to testu by ste ocakavali.
Odpovědět0 0